۲۳ نکته تولید محتوا بر اساس سئو

امروزه تأکید بیشتر سئو بر تولید محتوای با کیفیت است . اکثر مدیران سایت ها یکی از بخش های خود را به تولید محتوا اختصاص داده اند زیرا تولید محتوای با کیفیت تأثیر بسزایی در افزایش رتبه سایت شما دارد. ایجاد محتوای مناسب با کسب و کار از مشکلات اصلی وبلاگ نویسان است.

هدف اصلی این مقاله این است که به شما آموزش دهیم چگونه محتوایی تولید کنید که با کسب و کارتان متناسب باشد. حال به روش های تولید محتوا می پردازیم:

۱ – داشتن ایده برای تولید محتوا

قدم اول داشتن یک ایده مناسب جهت تولید محتوا می باشد. در ابتدا باید موضوع وبسایت و مقالات خود را انتخاب و سپس بر اساس آنها محتوا را ایجاد کنید. برای این کار نیاز به یک دفترچه دارید تا موارد مورد نیاز و ایده های خود را یادداشت کنید.

 

۲ – تهیه لیست کلمات کلیدی

لیست کلمات کلیدی که می خواهید روی آنها برنامه ریزی کنید را بنویسید. برای این کار می توانید از ابزارهای سئو برای تولید محتوا استفاده کرده و کلمات مرتبط را بیابید. تا بهترین  کلمات را برای محتوای خود که مورد قبول سئو باشد را استفاده کنید.

 

۳ – عنوان خود را در تولید محتوای جذاب بنویسید

یکی از بزرگترین اشتباهاتی که تازه کارها دارند این است که به عنوان مجتوای خود اهمیت نمی دهند و یا یک عنوان کلی برای آن می نویسند.اما چون ممکن است تکراری باشد مخاطبان کمتری را جذب می کند. عنوان مهم ترین قسمت محتوا می باشد زیرا می توان از کلمات کلیدی در آن استفاده کرد که می توانید با این کار کاربران را جذب کنید.

 

۴ – چک کردن محتوای رقبا

قبل از اینکه محتوا تولید کنید، وبسایت های رقبا را بررسی کنید و اگر ایرادی و یا کم و کاستی دارند در وبسایت خود آن را برطرف کنید و اگر مقاله خوبی در مورد موضوع شما نداشتند برای شما بهتر است چون که می توانید با خیال راحت محتوای خود را تولید کنید.

 

۵ – در نظر گرفتن نیاز کاربر

محتوایی تولید کنید که نیازهای کاربران و همه ویژگی هایی که به دنبال آن هستند را برطرف کند. یکی از کارهایی که کاربران برای پیدا کردن خود انجام می دهند جستجو در اینترنت است. پس اگر بتوانند نیازهای اصلی خود را از طریق محتوای شما برطرف کنند به یک منبع معتبر تبدیل خواهید شد.

 

۶ – سطحی نپرداختن به موضوع اصلی

سعی کنید مطالبتان به گونه ای باشد که در موارد تخصصی تمامی اطلاعات آن مسئله را بیان کنید، یعنی فقط به صورت تیتروار نباشد و تمامی جزئیات را بگویید، این کار نقطه قوت سایت شما می شود.

 

۷ – مقالات مختلفی درمورد یک موضوع بنویسید

بعضی از موضوعات هستند که چند جنبه مختلف برای توضیح دارند. شما می توانید درمورد یک موضوع یکسان چند مقاله تهیه کنید به طوری که در هر مقاله به یک جنبه آن بپردازید نه اینکه دنباله مقاله قبلی بنویسید.

 

۸ – مخالف بقیه نوشتن

منظور از این روش این است که برای اینکه به دیگران نشان دهید به همه ی نکات توجه دارید، مخالف دیگران بنویسید. یعنی اینکه اگر در همه ی سایت ها مزایای یک چیز به طور مثال بازاریابی شبکه ای را می نویسند شما معایب و ضررهای آن را بنویسید.

 

۹ – تهیه لیست از مقالات تولیدی خود

از مقالات تولیدی در وب سایت خود یک لیست تهیه کنید تا همیشه بدانید برای پیشرفت سایت خود چه کاری باید بکنید و اینکه در آینده بتوانید مقالاتی در جنبه های مختلف از مقالات قبلی خود بنویسید.


۱۰ – از بهترین مقالات تولیدی دیگران استفاده کنید

شما می توانید مقالات مرتبط با موضوع خود که توسط دیگران نوشته شده را در سایت خود قرار دهید. البته نه اینکه آن را کپی کنید بلکه می توانید متن آنها را با تغییری در نگارش، در سایت خود بگذارید ولی منبع آن را ذکر کنید. با این کار ممکن است دیگر سایتها هم به شما لینک بزنند.

 

۱۱ – تولید مقالات آموزشی

مقالاتی در وبسایت خود بنویسید که جنبه آموزشی داشته باشد و بتواند سوالات مخاطبان را پاسخ دهد. و در این کار می توانید از نویسندگانی که ایده مقالات آموزشی دارند استفاده کنید و مقالات آنها را با رضایت خودشان در ساییتان قرار دهید.

 

۱۲ – به روز کردن مقالات و فرمت آنها در تولید محتوا

به روز بودن همیشه به پیشرفت یک سایت کمک می کند. به گونه ای که مقالات قدیمی خود را دوباره استفاده کنید، ولی با این تفاوت که با توجه به پیشرفت علم مقاله خود را تغییر دهید ولی لینک آدرس و عنوان آن عوض نشود و موضوع اصلی مقاله هم همان قبلی باشد و حتی می توانید از یک عکس جدیدتر استفاده کنید. که همه ی اینها نیازمند به روز بودن خودتان است.

 

۱۳ – رعایت نکات نگارشی در تولید محتوا

یکی از نکات اولیه قبل از انتشار مطلب رعایت نکات نگارشی است. یعنی نکاتی مانند ویرگول، نقطه و … را به درستی به کار ببرید زیرا اگر اشتباه استفاده شود باعث می شود مخاطبان مطلب را درست متوجه نشوند و زحماتتان به هدر برود.

 

۱۴ – نوشتن مطالب طولانی

اندازه محتوای استاندارد یک وبسایت، حدود ۲ تا ۳ هزار کلمه است و حداقل تعداد کلمه ۵۰۰ تا می باشد. اگر مطلب شما کمتر از ۵۰۰ کلمه باشد ممکن است از طرف گوگل جریمه شوید و همچنین نباید بیشتر از ۴ هزار کلمه باشد و اگر بود باید آن را به دو مقاله تقسیم کنید.

۱۵ –  جدی گرفتن تگ عنوان

تگ عنوان خیلی مهم است و برای انتخاب آن باید بسیار دقت کنید. زیرا اولین قسمتی که گوگل می خواند عنوان مقاله است و اگر با متن هم خوانی نداشته باشد ممکن است جریمه شوید.

 

۱۶ – درست استفاده کردن از کلمات کلیدی

هیچ موردی مانند کلمات کلیدی در رتبه سایت شما تأثیر ندارد. بیشتر نویسندگان فکر می کنند اگراز کلمات کلیدی زیادی استفاده کنند مقاله آنها بیشتر نشان داده می شود. بر اساس قانون کلمات کلیدی به طور متوسط در هر مقاله ۲ الی ۳ درصد از کلمات کلیدی می توان استفاده کرد.

۱۷ – استفاده نکردن از تکنیک کلاه سیاه در تولید محتوا

سعی کنید اصلا از تکنیک کلاه سیاه استفاده نکنید زیرا گوگل این تکنیک را دوست ندارد و سریع متوجه می شود و هر سایتی که از این تکنیک استفاده کرده باشد سریع جریمه می شود.

 

۱۸ – ایجاد لینک داخلی بین صفحات

زمانی که یک صفحه را ایجاد می کنید آن صفحه از طرف گوگل ایندکس می شود و اگر بعداً آن صفحه اسفاده نشود رتبه ای که به دست آورده به مرورو از بین می رود. ولی شما می توانید با استفاده از ایجاد لینک داخلی از آن صفحات استفاده کنید.

 

۱۹ – گذاشتن شکل را از یاد نبرید

بهترین کار برای اینکه متن شما خوانده شود استفاده از عکس در بین متن ها می باشد. زیرا اگر فقط متن خالی باشد مخاطب خسته می شود و متن را نمی خواند، در نتیجه کاربر کم می شود.

۲۰ – درست نشان داده شدن محتوا در گوشی

اکثر کاربران از طریق گوشی موبایل به اینترنت وصل می شوند و سایت ها را بررسی می کنند. پس باید محتوای خود را به گونه ای طراحی کنید که در گوشی ها هم به درستی نمایش داده شود.

 

۲۱ – خود را معرفی کنید

هر کاربری که مقاله ای را برای اولین بار می خواند برایش مهم است که بداند نویسنده آن کیست. پس بهتر است در پایان مقاله در مورد خود توضیحی بدهید و یا مثالی از کار خود در داخل مقاله بیاورید.

 

۲۲ – بخش بندی مقالات مرتبط به هم

یکی از کارهایی که می توانید برای بهتر شدن سایت خود و جذب کاربر انجام دهید، بخش بندی مقالات است. به طور مثال مقالات آموزشی را در یک بخش و مقالات معرفی محصولات را در یک بخش جدا قرار دهید.

۲۳ – سئو مکانیکی

پس از پایان تولید محتوا وظیفه اصلی شما شروع می شود. شما باید محتوای خود را بر اساس قوانین سئو بنویسید. یعنی تمام ویژگی ها مانند کلمات کلیدی، عناوین و … را بر اساس آخرین الگوریتم سئو بنویسید.